Sporty odpowiednie dla dzieci – co polecamy? TOP 3

Sztuki walki - boks

Wybrany sport najlepiej zacząć uprawiać i trenować w najmłodszym wieku. Jest kilka dyscyplin odpowiednich dla małych dzieci – jeśli Twoje dziecko ma niespożyte pokłady energii, może je wykorzystać na przykład na boisku. Zobacz, na co warto je zapisać.

Warunki a możliwości

Dzieci uwielbiają się bawić, a bieganie na świeżym powietrzu jest dla nich tak naturalne jak dla nas chodzenie. Zabawa to świetna okazja do rozwoju i poznawania świata, ale warto też sprawdzić, czy maluch nie ma specjalnych umiejętności i warunków do uprawiania konkretnego sportu. Może marzyć o karierze piłkarskiej, a mieć świetną sylwetkę do lekkoatletyki.

Od zabawy do profesjonalizmu

Cześć dzieci aktywność fizyczna w pewnym momencie życia zaczyna jednak nudzić – wtedy warto zainteresować je sportem. Nie narzucaj mu jednak dyscypliny, bo maluch musi ją polubić, a poza tym ważne są też predyspozycje fizyczne i psychologiczne.

W dzieciństwie żaden sport nie powinien jednak wiązać się z ciężkimi treningami, lecz być zabawą i wstępem do późniejszych treningów – w innym przypadku dziecko się zniechęci. Poniżej kilka pomysłów dyscyplin, które mogą okazać się odpowiednie dla Twojego dziecka.

  1. Tenis

Gra w tenisa ponownie zyskuje na popularności i wraca do łask. Dawniej uznawana była za sport królewski i dla bogatych, dzisiaj stał się znacznie bardziej dostępny. Wymaga jednak zakupu rakiety i piłeczek, a także wynajęcia kortów i zainwestowania w trenera. Naukę gry w tenisa dobrze jest rozpocząć w wieku 6-8 lat. Sport ten poprawia kondycję i wzmacnia wszystkie partie ciała, a także rozwija umiejętność rywalizacji i pomaga rozładować stres.

Naukę tenisa można rozpocząć pod okiem trenera. Więcej pod tym linkiem.

2. Sztuki walki

Sztuki walki to przede wszystkim sport, ale też cenne wartości etyczne. Dziecko nauczy się dyscypliny, wytrwałości i koleżeństwa, a także zyska pewność siebie. Co ważne, zyska też umiejętność przegrywania. Rozwinie zwinność i koordynację ruchową, zyska siłę i szybkość. Zajęcia tego typu można znaleźć w każdym mieście, np. w ofercie domów kultury.

3. Pływanie

Zdecydowanie warto zaszczepić w dziecku tego bakcyla, bo w późniejszym wieku trudniej jest się nauczyć… pływać jak ryba w wodzie. Warto znać podstawowe techniki, bo to cenna umiejętność w życiu, a poza tym dodaje energii, relaksuje i pozwala na swobodną zabawę nad morzem. Regularnie powinny też uczęszczać na basen dzieci z wadami postawy –to gimnastyka dla kręgosłupa – a także maluchy mające astmę.

L. / pixabay / Fot. harutmovsisyan